Table of Contents Table of Contents
Previous Page  132-133 / 192 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 132-133 / 192 Next Page
Page Background

130

131

E.E.Ε.Π.

ΠΕΠΡAΓΜΕΝΑ

2015

8

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑIΣΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Σύµφωνα µε τις κείµενες διατάξεις

41

που ορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας και τις αρ-

µοδιότητές της, η Ε.Ε.Ε.Π., µεταξύ άλλων:

• Συγκεντρώνει, µελετά και επεξεργάζεται στοιχεία σχετικά µε τα έσοδα του ∆ηµοσί-

ου από τη λειτουργία των τυχερών παιχνιδιών και τη διεξαγωγή τους.

• Μελετά και αξιολογεί το υφιστάµενο θεσµικό πλαίσιο λειτουργίας των τυχερών

παιχνιδιών, καθώς και των συστηµάτων ελέγχου αυτών και της διασφάλισης των

οικονοµικών συµφερόντων του ∆ηµοσίου.

• Εισηγείται τη λήψη µέτρων βελτίωσης του υφιστάµενου θεσµικού πλαισίου για τη

διασφάλιση των συµφερόντων του ∆ηµοσίου και την προστασία των παικτών.

Στο πλαίσιο αυτών των αρµοδιοτήτων, το έτος 2015, η Ε.Ε.Ε.Π. υπέβαλε στην Πολιτεία

εισηγήσεις επί των θεµάτων που ακολουθούν.

8.1 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ∆ΙΑ∆ΙΚΑΣΙΑΣ ΩΣ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ∆ΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟ∆ΩΝ

Σύµφωνα µε την παράγραφο 5 του άρθρου 50 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως ισχύει, η συµµετοχή του

Ελληνικού ∆ηµοσίου από την εκµετάλλευση τυχερών παιγνίων αποδίδεται στο ∆ηµόσιο κάθε τρίµηνο.

Η Ε.Ε.Ε.Π., λαµβάνοντας, επιπλέον, υπόψη τους όρους των σχετικών συµβάσεων παραχώρησης και µε

γνώµονα την προάσπιση του δηµοσίου συµφέροντος, εισηγήθηκε, µε τη µε αριθµό 162/4/02.07.2015

απόφασή της, την τροποποίηση των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 50 του ν.4002/2011 (Α

180). Σύµφωνα µε την εισήγηση (α) τα δικαιώµατα του ∆ηµοσίου θα αποδίδονται την επόµενη εργάσιµη

ηµέρα που ακολουθεί την τελική έκβαση κάθε στοιχηµατικού γεγονότος ή κάθε κύκλου παιγνίου κλήρω-

σης είτε την ηµέρα διεξαγωγής παιγνίων µε παιγνιοµηχανήµατα τύπου VLT και (β) τα αδιάθετα ποσά των

κερδών των τυχερών παιγνίων θα αποδίδονται στο ∆ηµόσιο µηνιαίως και εντός 28 ηµερών από τη λήξη

έκαστου µήνα εντός του οποίου έχουν αυτά προκύψει.

8.2 H ΕΙΣHΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ∆ΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗ-

ΡΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑ∆Ο ΤΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΠΟΥ ∆ΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΑΖΙΝΑ

Οι διατάξεις του ν.2206/1994 (Α 62), όπως ισχύει, επιβάλλουν ένα αυστηρό νοµικό καθεστώς, που

χαρακτηρίζεται από τον στενό κρατικό έλεγχο σχετικά µε την ίδρυση, οργάνωση και τη λειτουργία των

καζίνων. Επιπλέον, σύµφωνα µε την εισηγητική έκθεση του ν. 2206/1994, σκοπός των διατάξεων, που

ρυθµίζουν τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων καζίνων, είναι η προστασία του κοινωνικού συνόλου

από τους κινδύνους που συνεπάγεται η λειτουργία τους. Ένας τέτοιος περιορισµός, ο οποίος υπαγορεύ-

εται από λόγους δηµόσιου αλλά και κοινωνικού συµφέροντος, συνιστά και η επιβολή εισιτήριου κατά

την είσοδο, στους εισερχόµενους πελάτες στους χώρους των τυχερών παιγνίων των καζίνων. Με τις

διατάξεις της περίπτωσης 9 της υποπαραγράφου 7 του άρθρου 1 του ν.4093/2012 (Α 222), θεσπίστηκε

ενιαίο εισιτήριο αξίας έξι (6) ευρώ για όλα τα καζίνα.

Με τις παραγράφους 6, 7 της µε αριθµό 128269/1226/0015/ΠΟΛ.1292/16.11.1995 (Β 982) απόφασης

του Υπουργού Οικονοµικών καταστρατηγείται ο σκοπός του νοµοθέτη, που συνίσταται στην αποθάρ-

ρυνση της συµµετοχής στα τυχερά παίγνια των πολιτών και κυρίως των προερχοµένων από χαµηλές

εισοδηµατικές τάξεις και την αποδυνάµωση της προσέλκυσης πελατών στα τυχερά παίγνια. Επιπλέον

η παράγραφος 8 της παραπάνω απόφασης, καθιστά επιπλέον αδύναµο τον αποτρεπτικό χαρακτήρα της

θέσπισης εισιτηρίου εισόδου στα καζίνο αφού δυνάµει της παραγράφου αυτής, χορηγούνται οικονοµικά

κίνητρα µε την παροχή εκπτώσεων, ώστε οι ενδιαφερόµενοι να επισκέπτονται συχνότερα τα καζίνο,

παρά το αντίθετο.

Η Ε.Ε.Ε.Π., λαµβάνοντας υπόψη τον περιοριστικού χαρακτήρα προσανατολισµό της Πολιτείας σχετικά µε

τον κλάδο των τυχερών παιγνίων, ο οποίος εστιάζει στο κοινωνικό συµφέρον και την προστασία του

κοινού µε την αποτροπή χρήσης από τους παρόχους µέσων και προωθητικών ενεργειών που ενθαρρύ-

νουν την ενεργό συµµετοχή των καταναλωτών προς τα παίγνια, και όχι στη µεγιστοποίηση των εσόδων

σε βάρος του πολίτη, εισηγήθηκε, µε τη µε αριθµό 158/1/05.06.2015 απόφασή της, την κατάργηση της

µε αριθµό 128269/1226/0015/ΠΟΛ.1292/ 16.11.1995 (Β 982) απόφασης του Υπουργού Οικονοµικών,

την έκδοση απόφασης του τελευταίου εδαφίου, της περίπτωσης 9, της υποπαραγράφου Ε.7 του άρθρου

πρώτου του ν.4093/2012 (Α 222), ως και την επανεξέταση και συµπλήρωση των κανόνων της εµπορι-

κής επικοινωνίας όπως αυτοί τίθενται στη µε αριθµό 108/2/6.6.2014 (Β 1727) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π.,

ώστε να αποφευχθεί η έµµεση πριµοδότηση του εισιτηρίου εισόδου που δύναται να αποτελέσει έµµεση

διαφηµιστική και προωθητική ενέργεια.

8.3 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ∆ΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ∆ΟΣΗΣ ΤΥΧΕΡΩΝ

ΠΑΙΓΝΙΩΝ ∆ΙΑ ΤΩΝ ΡΑ∆ΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ

Με τη µε αριθµό 93/2/28.01.2014 (Β 205) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π. µε τίτλο «Γενικές Αρχές και Κανόνες

∆ιεξαγωγής των Τυχερών Παιγνίων που διεξάγονται µέσω ραδιοτηλεοπτικών και τηλεπικοινωνιακών

µέσων σύµφωνα µε το άρθρο 53 παράγραφος 6 του ν.4002/2011 (Α 180), όπως ισχύει» παρέχεται η

δυνατότητα διεξαγωγής των παραπάνω τυχερών παιγνίων στη µεταβατική περίοδο µέχρι την έκδοση

του Κανονισµού και τη χορήγηση αδειών, υπό την προϋπόθεση της υποβολής στην Ε.Ε.Ε.Π. ∆ήλωσης Απο-

δοχής των όρων της παραπάνω απόφασης από τους παρόχους.

Η Ε.Ε.Ε.Π., στο πλαίσιο του περιοριστικού χαρακτήρα προσανατολισµού της Πολιτείας σχετικά µε τον

κλάδο των τυχερών παιγνίων, ο οποίος εστιάζει στο κοινωνικό συµφέρον και την προστασία του κοινού

και όχι στη µεγιστοποίηση των εσόδων σε βάρος του πολίτη, και συνεκτιµώντας την ευρύτατη διείσδυ-

ση που έχουν τα ραδιοτηλεοπτικά και τηλεπικοινωνιακά µέσα και την ικανότητά τους να απευθύνονται

µαζικά στο κοινό, τη δυνατότητα ανώνυµης συµµετοχής σε αυτά και την ανάδειξη σοβαρών προβληµάτων

συµµόρφωσης των παιγνίων που διεξάγονται κατά το µεταβατικό στάδιο, εισηγήθηκε προς την Πολιτεία,

µε τη µε αριθµό 158/3/05.06.2015 απόφασή της, την ολοκληρωτική απαγόρευση διεξαγωγής και µετά-

δοσής τους µε την κατάργηση του άρθρου 53 του ν. 4002/2011 (Α 180), καθώς και κάθε άλλης σχετικής

µε το άρθρο αυτό διάταξης, µε γνώµονα την προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, και τη µη εκµε-

τάλλευση της ανάγκης και της απειρίας των ανηλίκων και των ευάλωτων οµάδων του πληθυσµού, αλλά

και του κοινού και των καταναλωτών γενικότερα. Όµοια εισήγηση προς την Πολιτεία είχε υποβληθεί και

το 2014, µε τη µε αριθµό 124/2/29.09.2014 απόφασή της.

41. Άρθρο 17 του ν. 3229/2004 (Α 38), περιπτώσεις δ, ε και ζ.