Table of Contents Table of Contents
Previous Page  124-125 / 192 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 124-125 / 192 Next Page
Page Background

122

123

E.E.Ε.Π.

ΠΕΠΡAΓΜΕΝΑ

2015

6

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ

6.1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η υλοποίηση του έργου «Εκπόνηση Κανονισµού Εµπορικής Επικοινωνίας» (έργο: 1.12 του εγκεκριµένου

Σχεδίου ∆ράσης 2013-2015) αποσκοπεί στην υιοθέτηση και την εφαρµογή ενός πλαισίου αρχών υπεύ-

θυνης διαφήµισης, προκειµένου να ελαχιστοποιούνται, στο πλαίσιο της εµπορικής επικοινωνίας των

παρόχων παιγνίων, οι αρνητικές συνέπειες στο κοινό και ειδικότερα στις ευάλωτες οµάδες του πληθυ-

σµού που απορρέουν από τη συµµετοχή σε τυχερά παίγνια.

Με τη µε αριθµό 106/2/23.5.2014 (Β 1368) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π. µε τίτλο: «Ρύθµιση θεµάτων εµπορι-

κής επικοινωνίας τυχερών παιγνίων», όπως αυτή τροποποιήθηκε και κωδικοποιήθηκε µε τις µε αριθµό

108/2/6.6.2014 (Β 1727) και 127/4/23.10.2014 (Β 3125) αποφάσεις της, ορίζεται το πλαίσιο αρχών

που οφείλουν να εφαρµόζουν οι πάροχοι τυχερών παιγνίων όσον αφορά τον σχεδιασµό, την παραγωγή,

τη διάθεση, την προώθηση και την προβολή της διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιγνίων και

γενικότερα ό,τι εµπίπτει στην έννοια της Εµπορικής Επικοινωνίας.

Σύµφωνα µε τον Κανονισµό, οι πάροχοι είναι υποχρεωµένοι να υποβάλουν στην Ε.Ε.Ε.Π. τα σχέδια εµπο-

ρικής επικοινωνίας των παιγνίων που διεξάγουν και να µην προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια εφαρ-

µογής του σχεδίου πριν λάβουν την απαιτούµενη έγκριση.

Στη συνέχεια, η ανάγκη συµπλήρωσης και περαιτέρω εξειδίκευσης του παραπάνω πλαισίου, µε σκοπό αφενός

τη διασφάλιση της κοινωνικής τάξης και την προστασία του κοινού και ιδίως των ανήλικων από τον εθισµό

και την κατασπατάληση περιουσίας και αφετέρου τη βέλτιστη συµβατότητα του κανονιστικού πλαισίου µε την

πραγµατική λειτουργία της αγοράς, οδήγησε στην έκδοση της µε αριθµό 163/4Γ/09.07.2015 (Β 1824) νέας

απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π. µε τον ίδιο τίτλο: «Ρύθµιση θεµάτων εµπορικής επικοινωνίας τυχερών παιγνίων».

Με την τελευταία απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π., µεταξύ άλλων:

α. Θεσπίζεται η υποχρέωση τα σχέδια εµπορικής επικοινωνίας να λαµβάνουν την έγκριση της Ε.Ε.Ε.Π.

πριν την υλοποίησή τους (Άρθρο 8).

β. Εισάγονται ειδικές διατάξεις για την προστασία των ανηλίκων (Άρθρο 4).

γ. Ρυθµίζονται οι εµπορικές ανακοινώσεις στο πλαίσιο προγραµµάτων Χορηγίας (Άρθρο 5).

δ. Ρυθµίζονται θέµατα εµπορικών ανακοινώσεων που αφορούν προγράµµατα Εταιρικής Κοινωνικής

Ευθύνης (Άρθρο 6).

ε. Θεσπίζεται η υποχρέωση των παρόχων να υποβάλλουν τα σχέδια εµπορικής επικοινωνίας σύµφωνα

µε πρότυπο οδηγό που εκδίδει η Ε.Ε.Ε.Π. (Άρθρο 8, παρ.8.2.1).

στ. Καθορίζονται τα σχετικά µε την επιβολή διοικητικών κυρώσεων θέµατα, σε περίπτωση διαπίστωσης

παραβάσεων των διατάξεων της απόφασης (Άρθρα 13 και 14).

Ο ως άνω Κανονισµός τροποποιήθηκε µε τη µε αριθµό 184/3/12.11.2015 (Β 2487) απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π.,

µε γνώµονα τη βελτίωση του πλαισίου ρύθµισης των, σχετικών µε την εµπορική επικοινωνία, θεµάτων

του Κανονισµού Παιγνίων, προς εξυπηρέτηση των αρχών της νοµιµότητας της διοίκησης, της αναλο-

γικότητας σκοπού και µέσου, της χρηστής διοίκησης και της επιείκειας προς τον διοικούµενο και της

προστατευόµενης εµπιστοσύνης.

Από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η ∆εκεµβρίου 2015 υποβλήθηκαν προς έγκριση συνολικά διακόσια

δέκα πέντε (215) σχέδια εµπορικής επικοινωνίας παρόχων τυχερών παιγνίων, εκ των οποίων ογδόντα

εννέα (89) από τις εταιρείες παροχής διαδικτυακού στοιχηµατισµού που έχουν υπαχθεί στο µεταβατικό

καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011 (Α180), εξήντα τρία (63) από τα καζίνα,

είκοσι εννέα (29) από την ΟΠΑΠ Α.Ε., τριάντα τρία (33) από την Ελληνικά Λαχεία Α.Ε. και ένα (1) από την

Ιπποδροµίες Α.Ε. Η ποσοστιαία κατανοµή αιτηµάτων έγκρισης σχεδίων Εµπορικής Επικοινωνίας ανά

πάροχο τυχερών παιγνίων, απεικονίζεται στο παρακάτω διάγραµµα.

Από το σύνολο των σχεδίων εµπορικής επικοινωνίας παρόχων τυχερών παιγνίων που αξιολογήθηκε,

εγκρίθηκαν εκατόν δύο (102), απορρίφθηκαν ογδόντα έξι (86), ενώ είκοσι επτά (27) βρίσκονταν σε εκκρε-

µότητα, για τα οποία έχει ζητηθεί η αποστολή συµπληρωµατικών στοιχείων ή/και η τροποποίησή τους,

σύµφωνα µε τις παρατηρήσεις της Αρχής.

Προς υποβοήθηση των διαδικασιών υποβολής και έγκρισης των σχεδίων εµπορικής επικοινωνίας, η

Ε.Ε.Ε.Π. έχει εκδώσει πρότυπο οδηγό, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στο άρθρο 8, παρ. 8.2.1 του ως άνω

Κανονισµού µε τη µε αριθµό 177/3/01.10.2015 απόφασή της, που αποτελεί βοηθητικό εργαλείο για τη

σύνταξη και υποβολή τους, ο οποίος είναι αναρτηµένος στον ιστότοπο της Ε.Ε.Ε.Π. Πέραν αυτού, πραγ-

µατοποιήθηκαν συναντήσεις µε εκπροσώπους παρόχων τυχερών παιγνίων µε αντικείµενο την παροχή

διευκρινίσεων επί του Κανονισµού και των διαδικασιών υποβολής των σχεδίων.

41%

29%

14%

15%

1%

Κατανοµή αιτηµάτων έγκρισης σχεδίων Εµπορικής Επικοινωνίας ανά πάροχο τυχερών παιγνίων

∆ΙΑ∆ΙΚΤΥΟ

ΚΑΖΙΝΑ

ΟΠΑΠ Α.Ε.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ Α.Ε.

ΙΠΠΟ∆ΡΟΜΙΕΣ Α.Ε.