Table of Contents Table of Contents
Previous Page  158-159 / 192 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 158-159 / 192 Next Page
Page Background

156

157

E.E.Ε.Π.

ΠΕΠΡAΓΜΕΝΑ

2015

14

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕ∆ΙΟΥ ∆ΡΑΣΗΣ 2013-2015

Προτάσεις νοµοθετικών ρυθµίσεων, βελτιώσεων

και διορθώσεων.

Ενδεικτικά σηµειώνεται ότι µετά τον ν.4002/2011

και µέχρι σήµερα, σε 14 νοµοθετήµατα περιέχονται

διατάξεις για τα παίγνια και την Ε.Ε.Ε.Π., που, στις

περισσότερες περιπτώσεις, προήλθαν από προτά-

σεις της Ε.Ε.Ε.Π.

Κανονισµός ΗΤΨΠ – Εξάλειψη του προστίµου.

Έναρξη Αδειοδοτήσεων και πιστοποιήσεων.

Με την κατάρτιση και γνωστοποίηση στην Ε.Ε. του

σχεδίου κανονισµού για τα ηλεκτρονικά τεχνικά-

ψυχαγωγικά παιχνίδια, πραγµατοποιήθηκε η οριστι-

κή άρση του προστίµου που είχε επιβάλει η Ευρω-

παϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα.

Με τη δηµοσίευση του κανονισµού άρχισε η χο-

ρήγηση των προβλεπόµενων αδειοδοτήσεων και

πιστοποιήσεων, µε την υποστήριξη διαδικτυακού

πληροφοριακού συστήµατος.

Κανονισµός Κρατικών Λαχείων.

Ειδικοί κανονισµοί – αποκρατικοποίηση

Με τον Κανονισµό εισάγονται, για πρώτη φορά, δι-

ατάξεις εποπτείας και ελέγχου ιδιώτη φορέα εκµε-

τάλλευσης των κρατικών λαχείων. Μεταξύ άλλων,

δίδεται έµφαση στην πιστοποίηση όλων των εµπλε-

κοµένων, στην ιχνηλασιµότητα της διακίνησης των

λαχνών, στην πιστοποίηση των µέσων και διαδικα-

σιών τυχαιότητας και στη δηµιουργία διαδροµών

ελέγχου.

Κανονισµός και Τεύχη Προδιαγραφών (ΤΕΠ) VLTs –

αποκρατικοποίηση

Έµφαση στις προδιαγραφές συστηµάτων, µηχανών

και καταστηµάτων, καθώς και σε θέµατα προστασί-

ας του κοινού και των παικτών, όπως αποστάσεις

από σχολεία, ωράριο λειτουργίας, παικτικά όρια.

Νοµοθετική αλλαγή του τρόπου ελέγχου ώστε να

µπορεί να γίνεται οποτεδήποτε και όχι µόνο σε

πραγµατικό χρόνο.

Κανονισµός Αµοιβαίου Ιπποδροµιακού Στοιχήµα-

τος – αποκρατικοποίηση

Αντιµετώπιση πολλαπλών επιλογών διοργάνωσης

στοιχηµάτων (εγχώριες, αλλοδαπές ιπποδροµίες,

εγχώρια και αλλοδαπά στοιχήµατα· στοιχήµατα επί

πραγµατικών και ιστορικών γεγονότων· παροχή

υπηρεσιών στοιχηµατισµού µέσω του διαδικτύου).

Τεχνικές απαιτήσεις και υποχρέωση πιστοποίησης

για τα ηλεκτρονικά συστήµατα διαχείρισης των

στοιχηµάτων (totalizator).

Κανονισµός ποινών στο διαδίκτυο. Μαύρη λίστα

Αντιµετωπίστηκε από σφοδρές αντιδράσεις των

παρόχων, µέσω κυρίως της ένωσής τους (RGA), µε

εµπλοκή και της ΕΕ. Προσωρινή αναστολή για τη

γνωστοποίηση των ρυθµίσεων στην ΕΕ. Τον Ιού-

λιο 2013 εκδόθηκε η πρώτη black list µε 438 µη

αδειοδοτηµένους ιστοτόπους παροχής υπηρεσιών

τυχερών παιγνίων. Σήµερα βρισκόµαστε στην 8η

έκδοσή της.

Ραδιοτηλεοπτικά. Τροποποίηση νόµου. Γενικές αρ-

χές διεξαγωγής. Έλεγχοι. Πρόταση κατάργησης

Έλλειψη διεθνούς εµπειρίας ρύθµισης. ∆εν έχει

αντιµετωπιστεί διεθνώς η θέσπιση κανόνων και

προδιαγραφών που µπορούν να διασφαλίζουν την

ακεραιότητα της κλήρωσης. ∆υσχέρεια ελέγχου

σε περιπτώσεις διεξαγωγής από το εξωτερικό. Η

Ε.Ε.Ε.Π., µετά από τη διαπίστωση ευρείας παραβα-

τικότητας και υπό την επικρατούσα αντίληψη γενι-

κότερης κοινωνικής απαξίας για τα παίγνια αυτά,

πρότεινε την καθολική απαγόρευσή τους.

Κανονισµός Εµπορικής επικοινωνίας.

Ενοποίηση σχετικών διατάξεων σε οριζόντιο κανο-

νισµό. Αυστηροί κανόνες προστασίας του κοινού.

Θέσπιση διαδικασίας εκ των προτέρων εξέτασης

και χορήγησης έγκρισης. Ρυθµίσεις για χορηγίες

και ενέργειες κοινωνικής ευθύνης.

Ανάληψη εποπτείας και ελέγχου καζίνο. Τροποποι-

ήσεις κανονισµού.

Με την ανάληψη της αρµοδιότητας πραγµατοποιή-

θηκε ευρύς εκσυγχρονισµός του σχετικού πλαισίου

εποπτείας και ελέγχου. Σηµειώνονται, µεταξύ άλ-

λων, η µεταφορά εργασιών στα ίδια τα καζίνο (απο-

κλεισµένοι, δελτία καταλληλότητας προσωπικού),

η απλούστευση περιττών διοικητικών εγκρίσεων

(αντικατάστασή τους µε γνωστοποιήσεις), η κατάρ-

γηση ανανέωσης πιστοποιήσεων ΤΜΚΥ, η αλλαγή

του τρόπου υπολογισµού του αποθεµατικού κ.ά.

Μεταφορά καζίνο Θράκης. Θέσπιση δυνατότητας,

υπό προϋποθέσεις, εποχικής λειτουργίας των καζί-

νων. Λήψη µέτρων αντιµετώπισης των δυσχερειών

που προκλήθηκαν από τα capital controls.

Καζίνο. Ανάκληση αδειών λόγω χρεών. Αλλαγή κα-

θεστώτος απόδοσης δικαιωµάτων ∆ηµοσίου.

Πραγµατοποίηση ενεργειών επιβολής κυρώσεων

(πρόταση άρσης αδειών προς ΥΠΟΙΚ) λόγω µη από-

δοσης των δικαιωµάτων του ∆ηµοσίου. Αλλαγή νο-

µικού πλαισίου, µεταφορά αρµοδιότητας στην ΕΕΕΠ.

Εξαναγκασµός, υπό την απειλή διακοπής λειτουρ-

γίας, σε εξοφλήσεις και ρυθµίσεις. Αλλαγή τρόπου

απόδοσης των δικαιωµάτων ∆ηµοσίου, που γίνεται

πλέον σε καθηµερινή βάση.

Αρχές Υπεύθυνου Παιχνιδιού.

Κώδικας αρχών για την προστασία των ανηλίκων

και των ευάλωτων οµάδων του πληθυσµού, καθώς

και για την αδιάβλητη διεξαγωγή.

Ρύθµιση διεξαγωγής του «Πάµε Στοίχηµα» µέσω

του διαδικτύου.

Έκδοση κανονισµού για τη διεξαγωγή του προκα-

θορισµένου στοιχήµατος και µέσω του διαδικτύου.

Έµφαση, µεταξύ άλλων, στα θέµατα ταυτοποίησης

των παικτών, στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, στην

τήρηση και διασφάλιση της ακεραιότητας ηλεκτρο-

νικών αρχείων κ.ά.

Κανονισµός Anti-Money Laundering (AML)

Συµµόρφωση µε σχετική Οδηγία της Ε.Ε. Ονοµαστι-

κοποίηση των κερδισµένων δελτίων, ως προϋπόθε-

ση για την έκδοση φορολογικής βεβαίωσης. Ενιαιο-

ποίηση διατάξεων για όλους τους παρόχους, πλην

14.1 ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕ∆ΙΟΥ ∆ΡΑΣΗΣ 2013-2015

Η Ε.Ε.Ε.Π. για την πληρέστερη διοίκηση του σχεδιασµού, της υλοποίησης και της αποτίµησης του έργου

της, από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, κατήρτισε και έθεσε σε εφαρµογή, τριετές Σχέδιο ∆ράσης

για την περίοδο 2013-2015.

Με το πρώτο Πρόγραµµα ∆ράσης της Ε.Ε.Ε.Π. τέθηκαν οι στρατηγικοί στόχοι της και χαράχτηκαν 7 επι-

χειρησιακοί άξονες δράσης. Επίσης, προσδιορίστηκαν τα έργα που έπρεπε να υλοποιηθούν προκειµένου

να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράµµατος, να υπηρετηθούν οι επιταγές του νόµου, οι αρµοδιότητες

της Αρχής και οι ανάγκες των διαγραφόµενων συνθηκών της αγοράς (λ.χ. αποκρατικοποιήσεις, πρόστιµο

για τα ΗΤΨΠ) καθώς και να καλυφθούν οι απαιτήσεις της βασικής της οργάνωσης. Παράλληλα, προσδιο-

ρίστηκε ο τρόπος υλοποίησης ορισµένων έργων και εκτιµήθηκαν οι ανάγκες σε θεσµικό πλαίσιο, πόρους

και υποδοµές (π.χ. το πληροφοριακό σύστηµα υποδοχής και διαχείρισης αιτηµάτων πιστοποιήσεων, τα

εγχειρίδια ελέγχου). Τέλος, τα έργα ιεραρχήθηκαν και χαράχτηκε το χρονοδιάγραµµα εκτέλεσής τους.

Σηµειώνεται ότι όλα αυτά δεν έγιναν από έναν ώριµο και έµπειρο φορέα, αλλά από µία Αρχή που δεν είχε

ακόµη συµπληρώσει ένα έτος λειτουργίας και το σύνολο του προσωπικού της δεν ξεπερνούσε τα 30 άτοµα,

ενώ η αγορά των παιγνίων βρισκόταν σε καθεστώς διεύρυνσης και ευρείας αναδιαµόρφωσης.

Παρακάτω παρατίθενται τα σηµαντικότερα έργα που υλοποιήθηκαν από την Ε.Ε.Ε.Π. από την έναρξη λει-

τουργίας της µέχρι και την ολοκλήρωση του Σχεδίου ∆ράσης 2013-2015.